Tinc un greu problema!!!
Hola, sóc un noia de 16 anys i tinc un greu problema. Els meus pares han decidit marxar a viure a un altre país, concretament a Noruega. No ser que fer, això sempre ha estat present en les nostres vides des de fa uns quants anys però mai havia pensat que arribaria el moment. Se que és una gran oportunitat però per altre banda em fa por perdreu tot, i quan em refereixo a tot em refereixo als meus estudis i als meus amics. Faig primer de batxillerat i sóc bona estudiant, em fa por marxar allà perquè no se l'idioma i crec que perdre temps de la meva vida. A l'insti em tingut i tenim molta gent nova que ve d'altres països, i jo veig com els hi costa moltíssim, no vull està en una situació com aquesta perquè m'horroritza perdre els anys de la meva vida. Entenc perquè els meus pares ho fan, se que allà potser tindrem un millor nivell de vida, però si haguéssim marxat abans no m'hagués important, el que em preocupa es marxa ara que estic fent batxillerat, que es un moment important a la vida de qualsevol ja que després has d'anar a la universitat. Sisplau ajudeu-me, necessito consell d'algú.
Moltes Gràcies
InterPersonal

Hola! Veig que estàs molt preocupada i és normal. Però hauries d'intentar fixar-te en les coses positives i no mirar tant les negatives. Fem-ho? Primer de tot no perdràs anys de la teva vida, els anys no es perden, s'omplen d'experiències i com més enriquidores són millor. Els amics, si són de veritat, no els perdràs mai, t'ho prometo. Potser deixaràs de tenir contacte amb la gent amb qui no et fas tant, però amb els amics més propers, no. Això si, haureu d'esforçar-vos una miqueta per no perdre el contacte. Tens la sort que a la nostra època tot són facilitats per comunicar-te siguis on siguis i gratis! (gràcies a internet, of course!) El que faràs segur és guanyar-ne de nous d'amics, ja veuràs que quedaràs parada del piló de gent interessant que arribaràs a conèixer! Pel que fa als estudis no t'agobiis, si et costa seguir per l'idioma, pensa que és normal, imagina't que per exemple perdessis un any, no és el mateix repetir curs perquè no t'has esforçat, que repetir-lo perquè encara no domines la llengua, pensa que hauràs aconseguit aprendre una nova llengua i això en un futur serà molt bo per tu! et donarà currículum i et farà passar per davant de molta gent que tot i no repetir mai no parla cap altra llengua.
Ara ho veus tot negre i t'entenc, però t'asseguro que el fet de marxar t'aportarà moltes més coses positives de les que veus ara! N'estic segura!
Molts i molts ànims!!
Marina Marull www.interpersonal.cat