(superdotada)Canvi d'escola
Hola, faig 3r d'Eso i el meu tutor va informar als meus pares de que em notaven molt avorrida a classe i que si em volien mirar el meu coeficient, primer els meus pares es van negar però una cosa va portar a l'altra i ara m'han dit que em passen de curs. No faré 4t sinó que faré 1r de batxillerat. Jo no vull seguir a la meva escola si em salten de curs i tinc por que l'anar en una altra (on intentaré portar d'amagat que sóc més petita) no m'acceptin, al ser més grans els sento respecte i tinc por a no ser acceptada, a que algú xivi que sóc molt "llesta" (diguem-ne així) i que em tractin d'empollona, també em sap greu amagar-ho i que després ho descubreixin i s'enfadin per no dir-ho. El que em fa més por és ser tractada d'empollona i quedar-me sola, sense ser acceptada. També m'afecta molt deixar els meus antics companys ja que són com la meva família i jo sóc una noia ocupada i nose com ni quan dir-lis que no només m'avancen sino que marxo. El fet és que potser no ho podré dir fins al setembre i llavors ja serà quan comença el nou curs on no estaré i no vull que s'enterin per algú que no sigui jo. Tot això ho porto en secret i no se que fer. Sisplau ajuda.
InterPersonal

Hola!
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Perdona el retard en contestar-te, tenim un pilot de consultes i no atrapem.
A veure, pel què m'expliques hi ha dues coses que et preocupen: no ser acceptada a la nova escola i deixar als teus companys. Primer et diré que començar en una nova escola no és fàcil per ningú, sigui llest, sigui tímid o sigui gran. Per això, tranquil·litza't i sigues tu mateixa, que et vagin coneixent i tu coneixent-los a ells. Segurament al passar a 1r de batxillerat hi haurà molta gent que es trobarà igual que tu, així que serà un bon moment per fer un altre grup d'amistats. Si no vols dir la teva edat en presentar-te, no hi ha cap problema! Ets tu qui decideixes en quin moment ho vols dir i a qui ho vols dir! Espera si vols a agafar una mica de confiança i tu mateixa t'aniràs deixant anar.
Pel què fa als amics de la teva escola et diria el mateix: agafa'ls un dia i explica'ls-hi. Si t'estimen ho entendran perfectament i estaran contentíssims per tu! No pateixis si estàs molt ocupada, intenteu buscar algun dia per anar quedant i així conservar la vostra amistat.
T'animo a viure aquest canvi com el què és: una oportunitat per créixer!
Una abraçada
www.consultajove.cat