Problemes per controlarme
Hola,
el que em passa es que tinc problemes per controlar la meva ira... m'enfado amb molta facilitat i llavors el meu germa sempre intenta provocarme per que cridi i els meus pares com que em senten a mi em castiguen. M'agradaria poder aprendre a controlarme, no nomes per aixo, tambe perque tinc por de que algun dia amb algu m'enfadi molt. Com ho puc fer?
Gracies!
InterPersonal

Hola! Sóc l'ELi Aulet. Psicòloga d'Interpersonal. Et felicito molt per aquesta millora que vols donar-te a la teva vida. Doncs mira, primer de tot el que et servirà molt és que sàpigues que la motivació que demostres amb aquest mail per canviar ja t'ajuda molt i molt!! I després, dir-te tres passos que pots utilitzar molt quan t'enfadis. Primer de tot adonar-te de que t'estàs enfadant (mira quines situacions et passa, identifica com el teu cos comença a sentir rabia, etc). Un cop tinguis identificat que estàs en alerta i que podria començar a aparèixer la ira, mira de sortir d'aquesta situació ( marxa del lloc on estiguis, o fes una altra cosa, o fixa't en buscar les coses blaves que hi ha al lloc on estiguis.,etc. ) i finalment, al cap de 5-10 minuts intenta pensar: és tna important això que ha passat perquè m'enfadi tan??? d'aquí dues setmanes tindrà tanta importància? d'aquí sis mesos tindrà tanta importància? ja veuràs com amb aquestes preguntes veuràs com t'ajuden a no enfadar-te tan i a donar la importància que pertoca a cada cosa, ni més ni menys. Intenta-ho! Veuràs com funciona!! Eli AUlet www.interpersonal.cat