Entre amigues
Hola, desde fa uns mesos enrere veig com la meva millor amiga i jo ens estem distancien, perquè hi ha una altre noia que desde fa temps vol trencar la nostre amistad. Bueno total que la meva millor amiga i jo ens vam enfadar fa poc, i li volia dir tot aixó peró no vaig ser capaç llavors ara m'estic adonant que li tindría que haver dit perquè en el insti la noia vol anar tot el rato al seu costat i sempre va a parlar amb ella o si vaig jo m'aparta o m'enpunxa. No se que fer, no són cels però esque trobu que per culpa de aquella noia ens estem distancien i no sé que fer.
Em podrieu aclarir si em vol fer trencar la amistat o són etapes de la adolescéncia?
InterPersonal

Hola bonica!! Tenir gelos és la cosa més normal del món i a l'adolescència les nostres amistats són tan importants per nosaltres que és molt més comú patir-los. (tot i això està ben ple d'adults que en tenen també de gelos, no et pensis!!)
Quan es té un sentiment negatiu amb tanta força el millor que es pot fer és no ignorar-lo, per tant, agafa la teva millor amiga i diga-li que sents gelos d'aquesta noia (no intentis que ella es posi de la teva banda o de la seva) simplement diga-li que et sents malament per tenir aquest sentiment però que no pots evitar-ho, perquè ET FA LA SENSACIÓ que us vol apartar (ho he posat en majúscula perquè no vull que acusis a l'altra noia de res, ja que no t'ajudaria fer escollir a la teva amiga entre tu i ella)
Un cop t'hagis desfogat, el més lògic és que la teva amiga entengui el que et passi i et consoli o s més no t'ajudi a no quedar apartada quan l'altra li vagi a explicar coses.
Ara bé, el meu consell és que encara que ara et costi molt, moltíssim, intentis fer-te amiga d'aquesta alra noia i si no pots com a mínim que l'acceptis, ja que amb el tema de les amistats no hi ha mai exclusivitat, sempre poden anar creixent i si no vols quedar-te sola, el millor que pots fer és acceptar-la.
Molta sort!!
Marina Marull
www.interpersonal.cat