Soc una incompresa?
Hola , em dic Ari i tinc 13 cap a 14 anys.
Em sento sola, molt sola. A casa meva, només tinc els meus gossos, la meva mare, i el meu pare. El meu pare treballa de tarda i, quan ell no treballa, jo vaig al insti. Ell és l'únic que sento que m'estima, que es preocupa per mi, que m'enten... Per altra part, la meva mare és tot el contrari. Ens enfadem molt sovint per motius que (per mi) no tenen importància, però ja en començo a estar fins al gorro. Per exemple: avui, he anat al mati al insti, he tornat per dinar, i la meva mare ha marxat a treballar, al cap d'una estona jo he anat a una extraescolar i al cap d'una estona, he tornat. A casa, he estat mitja hora estudiant per un examen que tenim demà que és molt difícil. Al arribar la meva mare a casa, he seguit estudiant, i com que estava coçentrada, estava "borde". La meva mare s'ha enfadat, m'ha explicat tot el rollo de que si tu sempre ten vas de juerga, que si jo sempre treballant etc. Avui jo si que vaig en seriu, em passo tota la ... tarda estudiant per un examen i despres em renya pk estic massa conçentrada?!?! Quin morro... I el pitjor és que els meus pares, m'amenaçen de que si no trec tot notables i/o exel·lents, em deixen sense col·lònies d'estiu!!! A tots els meus amics els hi deixeran anar i clar, que m'aig de quedar? Marginada a casa plorant?
Estic molt emprenyada, ja n'estic fins allà on no sona. Ningú em compren? Soc molt diferent? Pk em passa això? Ajuda! que haig de fer :(
InterPersonal

Hola Ari!!! Primer de tot, entenc que estiguis enfadada, però per poder actuar com cal has de calmar-te. Ja sé que estàs en un moment difícil de la vida, però pels teus pares també ho és, vull dir que tu estàs canviant i ells segurament no saben ben bé com reaccionar als teus canvis. Intenta no caure en totes les baralles i mostrar-te una mica més tranquil·la, ja que si sempre us discutiu l'ambient serà insuportable. Desfoga't amb les teves amigues, però no intentis guanyar totes les discussions de casa. Pensa que dos no es barallen si un no vol!! Per tant, prova de ser tu la que no vol barallar-se! Ja sé què és difícil però si no ho fas així, la que tindrà les de guanyar sempre és ella i no tu. Pel que fa al tema de les notes, parla amb els teus pares que no trobes justa la norma que t'han imposat, diga'ls-hi que faràs tot el que estigui a la teva mà per poder treure bones notes però que intentin entendre que no és fàcil aconseguir-ho. Mira de parlar amb ells quan tots estigueu de bon humor, ja que si ho fas en un moment de tensió no te'n sortiràs.
Recrda'ls-hi de tant en tant quant els estimes, segur que t'ho agraïran i ho notaràs!
T'envio molts ànims i una abraçada ben forta!!
Marina Marull
www.interpersonal.cat