Autoestima massa baixa, ajudaa siusplau!
Hola! Tinc 14 anys i mai a la vida he tingut novio, ni me liat amb algu, ni res!!! A mes, no es que hem consideri grasa, estic be, pero tinc panxa, i hem miro al mirall i nomes veig a una noia amb un cos normal tirant a grassa i fea... Ho he parlat nomes amb la meva mare, i ella em diu que soc molt guapa i tal... pero clar es la meva mare, no hem dira: ets feaa i esta grassa, mai diria una mare a la seva filla, bueno això es el que jo crec... I si hem comparo amb altres amigues meves, elles ja s'han liat o han tingut novio, i son molt guapes, i jo al costat d'elles dono molta penaa, semblo la rara del grupet, soc tot lo contrari a elles... I nomes pensar en allo em deprimeix... Ara nomes vull baixar de pes ja que tinc panxa, i be aixo es pot solucionar pero la meva cara no! No tinc ganes de fer res... Quan pensó en tot allo de tenir novio, bueno sempre que m'he enamoro d'algu o sap que m'agrada, ell no sent res per mi o passa de mi... De debo que hem deprimeixo i nomes vull mirarme al mirall i sentirme orgullosa de la meva cara i cos, pero no. Tincs molt baixa l'autoestima, m'odio a mi mateixaa. Nomes vull morir i torna aser un altre noia guapa i prima. :(
InterPersonal

Hola bonica,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Tinc la sensació que tot se t'està fent una muntanya i que vas afegint més roba bruta a tota la roba per rentar, sense passar-la per la rentadora. A veure si m'explico, sovint els nostres problemes, si els agafem de mica en mica, es poden solucionar, però si intentem solucionar-los tots de cop... és gairebé impossible!! Per això, anem a pams:
Primer de tot, que tinguis 14 anys i no hagis tingut novio, ni t'hagis liat, no és res estrany, al contrari, és normalíssim! Pensa que tot just fa un o dos anys que has començat l'adolescència i et queden moltes experiències per viure. O creus que ja ho has viscut tot? Tingues paciència, que les coses aniran venint. A més, si les vivim a poc a poc, les podem valorar molt més i construir-ne molt bons records. Així que no pateixis, que estic segura que ja aniràs vivint experiències amb nois, que tot just comença el despertar sexual.
En segon lloc, parlem del teu cos: Tots i totes tenim parts del cos que ens agraden menys i que potser canviaríem, però el més important és que en conjunt ens hem d'estimar el nostre cos (pensa que és l'únic cos que tens, tens dues opcions: viure odiant-lo o viure mimant-lo). Està bé que vulguis fer alguna cosa per reduir la panxa, però sense obsessionar-te. Jo et recomanaria que prenguéssis una visió més positiva i en comptes de reduir pes, diguis: vull guanyar en salut!
Finalment, com que no sabem si ens podrem reencarnar en una model, val més que oblidem aquesta idea de la mort. Jo et diria que intentis disfrutar de la teva família (veig que tens una mare que t'estima moltíssim), i també dels amics, riu i passa-t'ho bé, és la millor manera de ser feliç. Recorda que la gent feliç atrau bones vibracions i li acaben passant coses positives!
Una abraçada enorme!
www.consultajove.cat