Test d'embaraass:(
Holaaa!
Tinc 17 anys i fa unsmesos que tinc relacions sexuals amb el meu novio i no sempre s'ha posat preservatiu, però a part li he posat les banyes amb un altre i a sobre sense preservatiu. El cas es que vaig anar a comprar-me un test d'embaras i em va donar positiu.
Tinc un munt de preguntes al cap sense resposta, aquestes són unes de les moltes:
Et pots fiar gaire d'aquests tests?
Si és del meu novio com li dic?
Si es de "l'amant" com li dic al novio?
Com els hi dic als pares?
Hi ha alguna manera d'abortament?
Com puc viure amb un embaras a segon de batxillerat, practicament un dels cursos mes importants?
M'agradaria que em responguessis com a minim les tres primeres siusplau!
Contesteu el mes aviat possiblee
Petooneetss
Ainaa
InterPersonal

Hola!!!
la fiabilitat d'un test d'embaràs és molt alta quan dóna positiu, d'un 99,5%, per tant és gairebé segur que estàs embarassada. Per saber si és del teu amant o de la teva parella necessitaries fer una prova molt més complicada, a través de l'adn i necessitaries una mostra de l'adn dels dos, per tant és complicat que puguis saber-ho amb exactitut si has mantingut relacions sexuals amb els dos. El que jo faria és parlar amb els meus pares abans de res per decidir què fer. Pel que fa al teu nòvio, has de decidir si vols confessar-li la teva infidelitat o no, ja que estàs en una situació molt compromesa i això encara ho fa tot una mica més complicat.
Segurament estàs desfeta per tant el millor és que deicideixis què vols fer amb aquests embaràs i per això el principal és que parlis amb els teus pares i els hi exliquis tot i preneu una decisió el més ràpid possible. Parleu amb un ginecòleg perquè us expliqui les opcions que teniu. Pel que jo sé, les dones majors de 16 anys no estan obligades a tenir el consentiment dels pares per abortar, però el meu consell és que parlis amb ells. Fins a les 14 setmanes de gestació l'abort a Espanya està permès, o sigui que no t'esperis gaire ja que si et passes de les 14 setmanes ja no podràs fer-ho.
Estpa clar que si decideixes abortar li hauràs d'explicar a la teva parella, ja que d'alguna manera o altra ho notarà, el que hauràs de decidir tu és si li expliques el tema de la infidelitat.
Molta i molta sort!
espero que vagi tot bé
Marina Marull
www.interpersonal.cat