Preocupada per la meva amiga :(
Hola, i gràcies de antemà.
Mira, jo tinc una amiga que és molt important per a mi. La vaig conèixer fa 2 anys, quan em vaig mudar aqui, i me la va presentar la meva millor amiga. En el pati estava amb ella, i amb el meu grup d'amigues, però després es van enfadar totes amb ella, menys jo. Ella es va buscar un nou grup d'amigues, i bueno, per un temps, tot semblava anar bé. Nosaltres dues seguiem quedant, i aixó. Varies vegades les seves amigues s'han enfadat amb ella, i ha estat una setmana nomès amb mi al pati, però fa dos messos, de sobte van deixar de parlar-li a la meva amiga. No sabía perque s'havíen enfadat amb ella, i ara, dos messos desprès encara no sap perque s'han enfadat amb ella. A més, té problemes a casa, amb els seus pares, que estàn separats, i em diu força vegades que no pot més, que està cansada, i que vol tenir 18 anys ja per anar-se de la seva casa.
I mira, jo cada vegada que em comença a parlar d'aquestes coses, la escolto, però quan es queda en silenci de veritat que no sé que dir-li, jo necessito el meu temps per pensar, i desprès si que li puc donar una bona solució, pero en una conversació així em costa molt.
De veritat, tampoc sé que fer.
Ara al pati està amb mi i amb les meves noves amigues, però no va amb ninguna de nosaltres a classe, i a classe nomès es junta amb els nois.
Si us plau, ajudeu-me, no sé que fer.
Tinc por de que faci alguna cosa.
O... no ho sé.
Siusplau, ajudeu-me...
InterPersonal

Hola!!! li estàs demostrant que ets una gran amiga. Jo crec que tot el que pots fer ja ho estàs fent, fer-li costat passi el que passi. Quant t'expliqui els seus problemes i no sàpigues què dir-li simplement recorda-li que pot comptar amb tu pel que sigui i que tu li fas costat, que no la deixaràs de banda fàcilment. AMb això n'hi ha prou i de sobres, creu-me. Les solucions les ha de buscar ella per la seva banda, però saber que pot comptar amb tu l'ajudarà a no sentir-se sola i a saber que sempre hi seràs per ella.
No pateixis, ho estàs fent molt i molt bé.
Una abraçada!
Marina Marull
www.interpersonal.cat