Amigues? Ex.. CACAO!
Hola necessito molta ajuda! Al principi de curs, vaig fer-me millor amiga d'una nena(Carlota), i sempre estavem juntes, fins que un dia, de sobte, ens vem separar. Ultimament, no ens parem de prometre per Facebook que durant el pati estarem juntes, pero no hi ha manera, ella està amb unes nenes que jo no m'hi faig i jo estic amb unes nenes que ella no s'hi fa.. I si ens anem les dues soles es de mala educació! Si les dues volem estar juntes perquè sens fa tant dificil? Per altre banda, fa tres mesos el meu novio va tallar amb mi(Pol), i resulta que aquest Pol es el millor amicde la Carlota. I quan estem parlant jo i la carlota be el Pol i jo he de marxar perque no vull parlar-me amb el Pol, perque a mi encara m'agrada, pero jo a ell no!
Buuuf! LIO TOTAL!
InterPersonal

Hola!
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per fer servir el consultori!
A vegades les relacions personals poden semblar més complicades del què realment són, no trobes? Primer de tot et diria que si amb la Carlota voleu estar juntes a l'hora del pati, doncs feu-vos-ho venir bé per aconseguir-ho, quedeu-vos fins que tothom ha sortit, digueu a les vostres amigues que heu de parlar, feu algun treball juntes i tindreu l'excusa perfecta per trobar-vos... i si cada una està amb un grup d'amigues, tampoc passa res! Al contrari, és enriquidor tenir molts amics i diversos. Potser podeu estar juntes quan acabin les classes, o només alguns dies de la setmana, es tracta de combinar-ho, no és tot blanc o negre!
I pel què fa a en Pol... doncs hauràs d'acceptar que si és amic de la Carlota, parlin entre ells, per molt mal que et faci a tu. No els pots prohibir que siguin amics, perquè potser qui acaba perdent ets tu. Així que, sigues valenta i a poc a poc, intenta normalitzar la situació i quedar-te allà si tu vols, dir-li alguna cosa a en Pol si és el cas... i veuràs com a poc a poc tot es posa al seu lloc.
Una abraçada
www.consultajove.cat