L'adolescencia i els seus efectes.
Bones, tinc 14 anys i bueno aixó de l'adolescència m'esta començant a afectar. M'agrada no només un nen, sinó que m'agraden dos nens. Un d'ells em respecta i es boan persona amb mi però no em parla quasi mai, i jo tampoc m'atreveixo a dir-li res. I l'altre també em respecta i em fa moltes bromes i així sobre que m'estima com a alguna cosa més... prò ell ho fa en conya i m'afecta. A mi m'entra el riure nerviós i mai se que fer amb les seves bromes perquè m'encanta. El que no em aprla cuasi mai cuan em parla hi ha algú davant i jo sóc tímida i no se que fer. Tinc dos "amors" a la meva vida. I realment estic perduda entre un mar de sentiments ihòspites per a mi.
Em poríeu donar consell sobre com poder parlar davant el noi que casi no em parla i que no m'entri el riure nerviós en les bromes de l'altre?
Moltes gràcies.
InterPersonal

Hola NoiaAdolescent,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per utilitzar el consultori!
M'encanta que siguis tan directa amb la teva consulta! A veure, no m'expliques gaire perquè no et parla, sembla que sigui una mica tímid, així que si vols conèixer-lo hauràs de portar tu la iniciativa. Pots començar a demanar-li les coses que li agraden, quina música escolta, perquè li agraden aquells grups, què fa a les tardes... Es tracta de buscar interessos comuns que pogueu compartir i ja aniran sortint els temes de conversa. Ja veuràs!
Respecte al riure nerviós, has de pensar que tots ens posem nerviosos davant algú que ens agrada i que podem pensar que som encantats. Però t'he de dir que sovint és cosa nostra i que l'altra persona ni ho nota que estem nerviosos i que li semblem d'allò més naturals. Així que no t'amaguis aquest riure nerviós, al contrari, si et fan gràcia les seves bromes, riu de gust que segur que li agradarà!
Ara! una cosa et dic: vigila no juguis amb ells. Està bé que vulguis conèixer-los a tots dos, però en el moment que un dels dos et robi el cor, sigues sincera amb tu mateixa i deixa de jugar amb l'altre.
Una abraçada!
www.consultajove.cat