Emocions rares
és normal que al cap d'un any de relació trobis a faltar aquella xispa inicial i ja no sentis coses tan fortes per la parella?
Mai havia tingut una parella que durés tant i ella m'estima molt i me cuida i me la estimo molt però ves a saber si ja ha marxat tot. No n'estic segur perk soc bastant inexpert en relacions llargues. Per això et trasllado la pregunta inicial.
InterPersonal

Hola!
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Moltes gràcies per utilitzar el consultori!
Pel què expliques, és possible que hagi baixat l'enamorament que senties al principi cap a la teva parella. Has de pensar però, que una relació de parella no es pot basar en això, ja que seria un desgast! T'imagines passar-te 5 anys somiant en la teva parella, pensant en ella constantment, imaginant coses amb ella, posant-te nerviós per veure-la, mentre estàs amb ella, després d'estar amb ella? Seria impossible mantenir una vida normal!!
Per això, nosaltres sempre posem la metàfora que l'amor és com un jardí, que cal anar-lo regant perquè es mantingui bonic i amb vida. Amb això et vull dir que, ara que potser ha marxat aquesta "xispa" inicial, és moment que us poseu a la feina i us cuideu mútuament, tingueu detalls l'un amb l'altre, passeu estones junts, us digueu coses boniques... i feu que l'altra persona se senti especial.
Per acabar, procureu fer coses per mantenir la passió, ja que la passió és la "xispa" a llarg termini ;)
Una abraçada!
www.consultajove.cat