Necessito consell per a ajudar a una amiga
Tinc una amiga que està molt deprimida per culpa d'un noi. Es pensava que ell l'estimava, i jo m'he adonat que només era un joguina en mans d'ell. Ella no em vol creure. Segueix pensant que l'estima. No sé què dir-li, suposo que no em farà gaire cas i em dirà que jo què sé, si jo no sé res de nois. I és cert, jo i els nois no hem tingut massa història, però no m'agrada veure-la sofrir. Al principi, anava d'orgullosa pensant que ell li aniria al darrere, i ara és ella, que s'arrossega darrere d'ell. No vull veure com s'arrossega per algú que l'utilitza. Què li dic? És una noia freda que no parla dels seus sentiments, que no es deixa ajudar... Intentem entre les quatre amigues seves fer alguna cosa. És una situació delicada i si li trec el tema, l'evitarà i es posarà molt enfadada. Aquesta vegada em toca fer del seu àngel de la guarda i... No tinc ni idea del què he de fer.
InterPersonal

Hola angelet,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per fer servir el consultori.
La veritat és que les amigues hi som per això, oi? Com a amiga no pots fer massa res si ella no ho vol veure. El que pots fer és continuar estant al seu costat, dir-li que entens com se sent, escoltar-la i deixar que es vagi desfogant. Si creus que en algun moment li has de dir les coses clares i donar-li la teva opinió sobre com veus aquesta relació, ho pots fer. Diga-li amb tacte i remarca sobretot que li dius perquè et preocupes per ella i la veus patir. Si s'enfada, no pateixis, al final entendrà que ho fas per ella i això reforçarà la vostra amistat.
Té molta sort de tenir-vos com a amiga. Continueu al seu costat!
Una abraçada
www.consultajove.cat