AUTOESTIMA BAIXA
Hola soc una nena de 11 anys a qui tothom hem diu lletja ,anorexica ,patas largas ....No ho supoto és i quan els hi dic que parin hem diuen que ho diuen en broma...ara he congut a un nen pero no m'atraveixo a fer el primer pas perque sempre man fet mal i tinc por de que torni ha ser aixi.Tinc moltes amigues pero no més estan amb mi quan els hi interesa si no sen van a parlr a soles i no hem deixen anar.Jo quan em miro al mirall penso(no estas tan malament avui vas guapa)despres vaig al cole i em començen ha dir que si ets un feto un palillo irlandes....Arrivo ha casa feta pols i destrosada.que puc fer per pujar l'autoestima!!???
InterPersonal

Hola bonica,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per utilitzar el consultori. A vegades els comentaris de la gent ens poden fer sentir molt malament, i sovint ens acabem creient tot el què ens diuen. Això fa que ens posem les "ulleres grises" i ho acabem veient tot més gris i fosc del què realment és.
Ja que és difícil canviar les altres persones, jo et diria que miris per tu. A partir d'ara intenta passar del què et digui la gent, fes allò que et vingui de gust, vesteix-te com vulguis, parla amb la gent que realment t'interessi i que mostri interès per tu. Sovint s'ataca aquell que es percep més dèbil, per això intenta que no t'afectin els seus comentaris, intenta respondre educadament que cadascú té el cos que té i que tu t'estimes perquè no en tens cap més, oi?
Sigues valenta i no deixis que els altres et trepitgin (tampoc els trepitgis tu, eh). Veuràs que si veuen que això no t'afecta, deixaran de fer-ho, perquè ja no els semblarà "divertit".
Una abraçada i molts ànims! sé que és difícil, però estic segura que a partir d'ara guanyaran els dies que et sentis bé amb tu mateixa!!
www.consultajove.cat