important INSOMNIII
Hola! mira fa més d'un any que tinc insomni, no ser perquè em passa... no ser què fer, ho he provat tot, fins i tot he llegit un llibre de l'estivill, he intentat posar en pràctica i no em fa res..., valerianes, flors de bach, llegir... i tot el que he pogut, i he anat al metge dos cops amb aquest any i algo, i només em diu que pot receptar pastilles per dormir i passo d'empastillar-me sent tant jove
Estic anant a una psicòloga, però continuo tenint insomni...
abans d'anar a dormir, quan dormia bé solia imaginar-me històries que m'agradaria que passessin o m'imaginava el passat que no vaig tenir, però fa temps que passo d'això perquè em fa sentir malament...
Quant no puc dormir em poso molt nerviosa i em comença anar el cor a cent... i algun cop he acabat plorant de ràbia de no poder dormir no entenc res...
InterPersonal

Hola!
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per utilitzar el consultori.
Em falten alguns detalls sobre les característiques d'aquest insomni: si és cada dia, si només alguns dies de la setmana, quanta estona acabes dormint, si hi ha res que et preocupi...
De totes maneres, et recomanaria que agaféssis una rutina per anar a dormir. Si fas esport o alguna activitat física, procura fer-la abans de sopar, així el teu cos tindrà temps per anar tornant a la calma.
Intenta que els sopars siguin lleugers, de fàcil digestió. Després de sopar, pots fer-te una dutxa amb aigua calenta, que és relaxant, i intenta fer activitats que no t'excitin gaire.
Quan vegis que tens son, ves cap al llit. Marca't la norma que només es va a l'habitació a dormir. Si no tens son, t'aixeques del llit i vas a mirar la televisió o escrius o llegeixes, però fora del llit. I quan notis que el cansament pot amb tu, torna al llit.
Durant el dia, no facis sons, per molt que et costi. Lleva't d'hora (els caps de setmana procura llevar-te també a una hora raonable), així el teu cos s'acostuma a un horari i sap en quins moments ha de descansar i en quins estar actiu. Et recomano que no facis migdiades, si tens son, mira de distreure't fins a l'hora d'anar a dormir.
En definitiva, és important que no et posis nerviosa, ja t'adormiràs. Es tracta d'anar-li donant pistes al teu cos que és hora de descansar. Recorda que el llit només hi has d'anar quan tinguis son. I si t'agrada la meditació i la relaxació, és un bon moment per posar-la en pràctica. També pots continuar fent això que feies abans, imaginar-te històries, però si et posen tristes les del passat, pensa en el futur i imagina't com vols que sigui i munta't la teva aventura...
Una abraçada
www.consultajove.cat