Com la puc ajudar?
Hola! Bé, jo tinc una amiga que des de fa força temps que es talla, ella va a un psicòleg, pre`n medicació i ara porta una temporada força bé, totes les mirades estan posades en ella i l'ajudem tot el que podem, però arriba un moment que ja no podem més, ella és la que es talla però som nosaltres les que hem d'aguantar que ens digui que esta sola, que ningú la vol, quan totes les seves amigues perdem el cul per ajudar-la sempre que podem, sé que ho passa malament, d'això n'estic segura, però a vegades hem pregunto si rep la nostra ajuda com a alguna cosa positiva, si nota que l'intentem ajudar. En resum, les meves preguntes són:
-Que he de dir quan hem diu que s'ha tallat (o ho descobrim)?
-Com la podem ajudar? Que hem de fer quan està deprimida?
-Perque per molt que ens interessem per ella se sent sola?
-Podrà algun dia deixar de tallar-se sense recaure?
InterPersonal

Hola CrazyMofo23. Sóc l'Assumpta, psicòloga d'Interpersonal.
En primer lloc, felicitar-te per preocupar-te tant de la teva amiga i voler-la ajudar. Ambtot, dir-te que el fet que ella se'n surti no depen només de tu i de les amigues. Ho dic perquè tampoc carregueu amb tota la responsabilitat. Pensa que té una família i està sent atesa per un/a professional psicòleg, per tant, de moment va ben encaminada. Per altra banda, ella també hi ha de posar de la seva part...això ja li deuen dir. Segur que rep la vostra ajuda de manera positiva, el què passa és quan una persona està passant per un moment així, de vegades sembla que no ho valori prou. El fet que no us ho digui obertament, no vol dir que no ho vegi o no ho valori. De vegades forma part del procés. Si descobriu o us diu que s'ha tallat ho heu de fer saber als seus pares o tutors, això en primer lloc. Crec que consells sobre com ajudar-la no en necessiteu gaires perquè de ben segur que ja ho esteu fent: trucar-la, preocupar-vos per ella, escoltar-la quan tingui ganes de parlar i no pressionar-la quan no en tingui, no jutjar-la pel què està passant, oferir-li l'oportunitat de fer coses, activitats, etc. però respectant les seves decisions, etc. El fet que se senti sola, tot i tenir-vos a vosaltres i segurament a d'altres persones, és un sentiment força freqüent quan una persona es troba deprimida, és un més dels símptomes que té aquesta malaltia. Poc a poc anirà millorant. N'estic convençuda.
Gràcies per la teva confiança. Una abraçada!
www.facebook.com/assumpta.munsaltarribapsicologa
www.interpersonal.cat