autoestima; no em sento bé amb mi mateixa
Hola Elena Crespi,
Doncs porto uns dies que no em sento bé amb mi mateixa, no em sento bé ni amb el meu cos ni amb la meva personalitat, no tinc virtuts ni qualitats, sento que no sem dona bé res, sóc una patata en tot en els esports, depen de quines matèries... A més, quan estic a l'institut no puc mostrar la meva verdadera personalitat perquè no se treure el caràcter que tinc a casa!
Atentament,
jo mateixa.
InterPersonal

Hola. Sóc l'Assumpta, psicòloga d'Interpersonal.
Està clar que portes uns dies amb unes "ulleres" que t'ho fan veure tot de color gris fosc o negre. Tots i totes passem per moments o èpoques en la vida que ho veiem així tot negre, tal i com expliques tu, sobretot quan ens han passat coses que ens afecten de manera negativa, coses que no volíem (tipus trencament de parella, quan els estudis no van bé, dificultats familiars, laborals, etc.) i també quan passem per èpoques de canvi o de crisi vital. L'adolescència és una d'aquestes èpoques, on tot es remou i tot es qüestiona perquè s'inicien molts canvis a nivell corporal, emocional, relacional, etc.
Alguns consells: intenta pensar perquè tens l'autoestima baixa, accepta't tal i com ets (amb les teves virtuts i els teus defectes, pensa que tots tenim dels uns i dels altres), intenta potenciar els teus punts forts (que de ben segur tens) però sense voler arribar a la perfecció, no idealitzis ni et comparis molt amb els altres (això és una cosa que sovint fem), no siguis massa crítica amb tu mateixa, mima't, respecta't i dóna't algun permís, aprèn a defensar els teus drets, desitjos i necessitats (sigues ASSERTIVA), tingues cura de tu mateixa a tots nivells (alimentació, exercici, descans, plaer, etc.).
Pel què expliques et sents més "malament" o amb menys autoestima quan estàs a l'institut...pensa a què és degut això (comentaris i actituds de companys/es de la classe...o no hi té res a veure) i quant temps fa que estàs així. Si cal, demana ajuda. Comenta-ho al teu tutor o tutora i als teus pares.
Gràcies per la teva confiança. Endavant!
www.facebook.com/assumpta.munsaltarribapsicologa
www.interpersonal.cat